Op initiatief van SPN ging tijdens de afgelopen Week van de Smaak (1 t/m 9 september) een nieuwe campagne van start: het Broodje van de Streek. De campagne maakt deel uit van het SPN project ´Duurzaam Inkopen met Streekproducten´ en is bedoeld om gemeenten en provincies te stimuleren om producten uit de eigen streek te serveren in hun bedrijfsrestaurants en kantines. De Week van de Smaak is een mooie gelegenheid om hier mee te beginnen en streekproducten onder de aandacht te brengen. En natuurlijk blijft het niet bij een broodje alleen, het idee erachter is om zoveel mogelijk streekproducten op het menu te krijgen, naast het broodje ook het beleg, de vleeswaren, de melk, het sap en vers fruit. Verschillende gemeenten en provincies zijn al aangehaakt. De provincie Groningen is hierbij goed vertegenwoordigd, met natuurlijk de Hoofdstad van de Smaak Groningen op 6 lokaties, het Provinciehuis en de gemeenten Oldambt, Eemsmond, Delfzijl en Leek. Elders in het land zijn Nijmegen en Lelystad aangehaakt. In Brabant deden 12 gemeenten en de provincie mee aan het project ´Biologisch uit de streek, ook op het werk!´ Dit project wordt uitgevoerd door ketenorganisatie Bionext in opdracht van de provincie.
Broodje van de Streek bij 20 gemeenten
14 oktober 2011