De gloednieuwe Stichting Erkend Veluws Streekproduct is een unieke samenwerking aangegaan met de toeristische organisatie Visit Veluwe. Streekproducten krijgen hierdoor een prominente plaats in de toeristische marketing van de provincie Gelderland, onder meer bekend van de slogan ‘Gelderland levert je mooie streken’.
De afgelopen jaren is het aantal deelnemers aan het Erkend Veluws Streekproduct gegroeid naar 23 bedrijven. Om deze bedrijven beter te kunnen ondersteunen en verdere groei te bevorderen hebben SPN en het Veluwefonds het initiatief genomen tot de oprichting van de Stichting Erkend Veluws Streekproduct. In april is deze stichting officieel opgericht. Doel van de stichting is het keurmerk Erkend Veluws Streekproduct sterker te maken, meer bekendheid te geven en het aantal deelnemers te verdubbelen binnen een aantal jaren. Een eerste stap is het aangaan van een samenwerkingsverband met de toeristische organisatie Visit Veluwe, die verantwoordelijk is voor de toeristische marketing van de Veluwe. Onder de noemer ’taste’ heeft Visit Veluwe de culinaire beleving tot speerpunt gemaakt. Streekproducten vormen daarvan een essentieel onderdeel. De samenwerking met de Stichting Erkend Veluws Streekproduct houdt in dat Visit Veluwe in de communicatie expliciet aandacht en prioriteit zal geven aan de gecertificeerde streekproducten en de deelnemende bedrijven in de picture zet. Om beter aan te kunnen sluiten bij de toeristische marketing heeft de nieuwe stichting besloten tot het introduceren van nieuw, modern logo ‘Echt Veluwe’, passend bij de uitstraling van de campagne van Visit Veluwe.
Een volgende activiteit van de nieuwe stichting is gericht op het versterken van de relatie tussen streekproducten en het karakteristieke cultuurlandschap in de streek. Hiermee wil zijn een bijdrage leveren aan de kwaliteit van de streek en daarmee ook aan de aantrekkelijkheid voor bewoners en toeristen.